~Our Love Story~

~Our Love Story~
cinta x kn disulami dgn m'khianati

Monday 5 August 2013

Persiapan menjelang Hari Raya Aidilfitri 2013

Assalamualaikum...entry kali nih aku nk cite tntg p'siapan utk ari raya thn nih...

Setiap kali nk raya,sape2 pon psti akan wat p'siapan utk raya...smada mriah atau pon sdrhana...
sbb sume nk smbut raya lpas b'posa slama sblan kn...

sma gak cam aku...

utk diri aku dua2 pihak sdiakan...

ibu abah belikn kain sutera utk aku...utk pkai 1st day raya...
sbb tema thn nih wrna hijau dua2 pihak...
tp bla dh siap je bju 2 aku cam x bape nk puas ati ckit...
sbb bla dh antar butik aku xspet akn dpat cam nk aku nk...
tp aku x dpt pa yg aku nk...
baju aku k je,tp kain yg mslahnya
aku mnx pattern kain len tp aku dpt len...
mmg aku hangin la kn...
tp cayunk aku kta mgkin nih dgaan utk aku...
so nk x nk aku redha je la...
tp mmg last la aku nk upah kt butik 2...

dari cayunk aku plak,die pon belikn kain utk aku...
tp kain die aku upah tmpat len...sbb nk try c2 sdap ke x pkai baju tailor 2 wat...
bla aku g ambik,try baju 2...alhamdulillah...
sdap pkai..
mmg t aku upah die je la kn...
baju,kain sume ikt pa yg aku mnx...

040813,10.00a.m cayunk aku bwk g pacific...
utk shopping brg2 yg lain plak...


dlm kete onda way ke pacific

smpai sna dlm kol 11a.m..
owg rmai...
prking pon penuh...
1st smpai sna,aku shopping utk cayunk aku dlu...sbb klu utk aku dlu,mmg lmbat la...
so cayunk aku juz nk beli suar sbb baju dh da...
aku tnya bnyk kali gak la klu die nk beli baju,tp die xnk...
die beli 2 helai suar...
shopping brg die pon dh hmpir sejam...

bla dh abih,kmi trun ke bhgian pompuan plak...
ok skunk my turn plak nk shopping...
die bg ruang utk aku pilih handbeg dlu...
die ikt je aku ke sana sini...
da gak die cdangkn 1 beg...
wrna oren...
beg 2 bkn x lawa...
wrna ok je
cma aku x b'knan ngan pattern 2...
pas2 aku jmpa 1 beg nih...sdrhana je saiz die...
aku x prasan plak beg 2 wrna pink..
tba2 je cayunk aku ckap "syg klu nk plih mmg akn wrna pink pon"
bla aku tgk je beg 2,bwu la aku prasan..
trus ckap "mna da pon"
tp kecik plak...cayunk aku ckap dlm handbeg aku klu nk penuh pon ngan make-up...rsa cam x ckup...
ok aku ltak blik dan g cri ag...
cari pnya cari...da la dlm 3 pusingan aku tawaf kt c2...
aku jmpa 1 handbeg nih...
petak...lebar...wrna lawa...
siap skali ngan purse...
tp aku try la nk cri yg len dlu klu2 da yg b'knan...tp mata dh b'knan yg 2 je...
bla mnx salegurl 2 g ambik,cek sume k...so dh siap utk handbeg..


my handbeg

siap handbeg...b'alih utk kasut plak...
msuk je bhgian kasut,aku dh pening...
bnyk pattern kasut
da pattern lama
da pattern bwu
da ksut ikat
da ksut serlum
da tinggi
da rendah
mmg bnyk
smpai je kt 1 bhgian ksut nih aku da tgk 1 ksut nih...
wrna hijau pucuk pisang
kasut 3 inch...
cayunk aku soh tgk dlu ksut yg len...
yg da manik2 ka...diamond ka...
ikat ka...
aku jalan pnya jalan...
last2 aku pggil utk tgk ksut yg aku rsa mmg suka 2...
cayunk aku kta msti yg mula2 b'knan td...
bla smpai je die kta mmg dh agak...
aku pggang je ksut hijau 2...tp cayunk aku kta ambik la wrna hitam...sbb sma ngan ksut die...
so aku pon ambik je wrna hitam..
aku try g tgk kt crmin...tnya die cam na,die ckap cntik...
ok siap utk kasut raya...





 nih la kasut raya aku thn nih...


dh 2 cayunk aku belikan blaus...
katanya blaus raya...

so,die pilihkn...wrna purple...


my blaus


done utk handbeg,kasut,baju...

siap byar,2 beg aku sowg je pnya brg...


aku ambik pgg handbeg je...
paper beg die pgg...

dh siap sume 2,turn utk tudung plak...
dri 1 kedai ke 1 kedai...
xda tudung yg aku nk beli...
dri groud floor smpai ke tgkat plg ats,yg mna da jual tdung sume xda
aku nk beli selendang
tp xda pon...
KACIWA RASA...
cayunk aku kta xda xpa la...
kta beli kt perlis je la dh xda kt pacific..
kuar dri pacific dh kol 3 lbih...
die tnya nk ke mna ag...
aku ajak g tesco...
aku nk tgk buttercup
nk wat kek...

aku igtkn kt pacific je owg ramai
smpai xda rasa air-cond lgsung....
smpaikn cayunk aku tiupkn angin utk aku..
dgr mcm lwk...wlupon x da rsa sgt pon angin yg die tiup 2 tp die usha nk bg angin utk aku...

di tesco pon pnya la rmai owg...
smpai nk cri prking pon jenuh..

mgkin rezeki aku kn,smpai je tesco aku jmpa selendang yg aku nk beli...
hehehehe...
trus je aku g tgk...

bla dh b'knan 2 trus je beli...
cayunk aku belikn skali selendang utk blaus yg aku beli td..


nih la seledang aku...

msuk tesco beli brg dpur...then balik...
cian tgk cayunk aku...ikt shopping raya...
sowi cayunk...tp die x ngeluh pon...

smpai umah je dh dkt nk b'bka...

050813
kutip2 beli brg2 yg kecik je...


bedak pnting k utk pkai raya...

siap la sume kprluan kami utk raya nih...


GELAGAT DI KAMPUNG ...


me wit my hero...
my cayunk kecik and my cayunk


love each other



L.O.V.E


da bau kedai...beg bwu...


my hero...


bla dibela makin hari makin bulat...
budak demuk baju kotak2...

dlm msa nih pon bdk baju kotak2 2 smpat ag wat prangai...
ishh!!



ops!!!!
kejap2...
duit raya mmg sinonim bila raya..
aku pon x terkecuali dpt duit raya dri cayunk aku...



sampul duit raya..
isi nya biar hnya aku & die je yg taw...

skunk x sbar nk tggu rya je...

thanx cayunk...
luv u so muchhhh....
muaxxxxxx

ckup dlu utk kali nih....t jmpa ag utk next entry...
daaaaaaaaa...


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI UNTUK SEMUA...
MAAF ZAHIR DAN BATIN...







No comments:

Post a Comment